måndag, april 02, 2007

Ordspråk

För längesedan skrev jag om mina föredetta arbetskamrater som använde det svenska ordspråken på lite lustiga sätt. Detta händer även på min nuvarande arbetsplats och mestadels är det en och samma person som slängt ur sig alla visdomsorden. Här kommer ett axplock som de flesta talar för sig själva:

- "Du är spindeln i kärnan!"
- "..är det någon mer som har några sockerbitar att krydda med?"
- "Jag vet att D sitter och trampar i luften för att han har något roligt att berätta"
- "Det är som att sprida vinden för kråkorna"
- "Det är många som sätter hedern på fall"
- "Det är ju ingen rim och ranson...."
- "Det är bara i barnets linda"
- "Jag kände just nånting rinna ut genom skon" (syftade på energin)
- "De här skorna sitter som en klocka"

Inga kommentarer: