måndag, augusti 14, 2006

Bild på pappa

Jag önskar att jag hade en nytagen bild på pappa som han såg ut innan han blev sjuk, men inte för lång tillbaka i tiden. Den sista bilden jag har på honom finns i min mobil och är från sjukhuset bara några dagar innan han dog. Jag måste föra över den till datorn så att jag har den kvar om jag skulle tappa mobilen. Den sista bilden jag har av pappa som frisk är tagen för 3 sommrar sedan.

Jag har en väldigt tydlig bild av pappas ansikte på näthinnan. Men hur länge kommer jag minnas detaljerna?

Älskar dig pappa!

2 kommentarer:

annaochheidi sa...

Vad jag grät när jag läste din dikt om din pappa Pia. Som du skrev i december.
Jättevacker...

Jag ser pappa framför mig hela tiden... och drömmer om honom, han sitter på min soffa, han ligger i min soffa o andas i drömmen och jag tar honom på handen och säger vad glad jag är för att få se honom andas en gång till och han ler... men är rädd att, som du säger, glömma detaljerna.. genom att titta på foton o filmer om du har kommer man nog ihåg... men jag måste redan tänka efter lite för att minnas mammas alla ansiktsdrag när hon var frisk.. kommer bäst ihåg henne som sjuk.. de bilderna på henne kommer nog aldrig försvinna ur minnet...

Sen vil jag gratulera o önska lycka till på bröllopet också :-) Livet ger och tar.

kram Anna

Johan sa...

Jag önskar också att vi hade en sådan bild. Ska maila K och fråga efter bilden som satt hemma hos farmor. Nu kanske man kan se den i ett annat ljus.