onsdag, september 20, 2006

Hellre mörker än ljus

Jag tillhör de få personer som uppskattar mörker. Inte så att jag föredra mörka kalla vintern före sommaren för jag älskar när ljuset kommer tillbaka på våren och ljusa varma sommarkvällar. Men jag gillar det bara när jag är lycklig. Inget kan få mig så deprimerad som en fin sommarkväll då jag inte har något att göra och sitter ensam hemma. Dock så föredra jag hösten framför våren och har mer tendens att bli deppig på våren.Föredrar också kvällar framför mornar om jag känner mig låg. Det är som att mörkret lugnar mig.

Nu när jag sitter på mitt hotellrum och totalbangar det trevliga eventet i kväll känns det som lugnet kommer över mig ju mer solen sjunker bakom huset. Jag knappar på min dator med Sky news på i bakgrunden. Snart ska jag gå ner till baren och se om man kan få något att äta, eller så lyxar jag till med roomservice idag igen, men då ska jag välja något som jag blir mätt av. Sen ska jag lägga mig och läsa min bok och sova tidigt. I morgon är det hemfärd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sov så gott min vän och välkommen hem imorgon.
Puss och kram
från Mamsen

Anonym sa...

Blir lessen skrev en lån kommentar som inte dök upp...

Anonym sa...

Blir lessen skrev en lån kommentar som inte dök upp...

Anonym sa...

Åh... jag vet precis vad du menar med mörkret! Jag tycker också om det. Det omsluter mig och gömmer mig som inte sommarljuset gör. Dessutom är det "lagligt" att ligga hemma i soffan på vintern. På sommaren skall man vara kul och hänga med på allt för "det är ju bara sommar tre månader om året". Ryser!
Hoppas din kväll blev mysig för dig!!!

Anonym sa...

Ok... då hade Py skrivit de jag skrev, hmm hade min kommentar hamnat hos henne?!?