måndag, oktober 16, 2006

Ilsken

Vet inte var all min ilska kommer från. Jag har alltid varit ganska arg. Eller i allafall till och från. Jag reagerar ofta med ilska när jag blir orättvist behandlad eller när saker inte blir om jag har tänkt mig.

Det finns en massa människor som jag går runt och är arg på för olika saker. Det är ganska jobbigt. Skulle vilja att jag kunde låta saker rinna av mig, för att vara arg kräver rätt mycket energi.

I bland är det bra att bli arg istället för ledsen men ibland är det bara destruktivt. Jag har väldigt svårt att dölja vad jag känner. Man kan kan se direkt vilket humör jag är på. Humörsmänniska? Ja, det är väl det jag är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr är jag som en öppen bok när det gäller humör. Kan inte dölja min ilska eller besvikenhet och heller inte sluta tänka på den... men den tar så mycket energi. Och blir jag lessen kommer tårar.