onsdag, juli 11, 2007

Brooklyn Bridge

Eftersom vi aker hem i morgon kvall tvingade vi i morse oss ur det varmekoma som vi befunnit oss i de senaste dagarna. Vi hade fortfarande nagra presenter kvar att inhandla samt nagra fler turistspots att utforska sa vi masade oss ner till 6e Avenyn och tog darifran tunnelbanan till Brooklyn. Malet var att ga over Brooklyn Bridge. Jag gillar inte att aka tunnelbana har. Tycker att det kanns instangt men vi hade inget val.

Hade vi haft mer ork hade vi nog utforskat Brooklyn mer, men det fanns ingen ork kvar till det pa grund av hettan. I langsam takt borjade vi var vadring over bron och i svalkan fran vinden pa bron fick jag tillbaka min utforskarentusiasm. Jag pekade, fotade och betedde mig som den turist jag glommer bort att jag faktiskt ar.

Val over pa andra sidan gick vi till Pier 17 som ar en galleria med massa affarer. Bara skrap anpassat for turisterna visade det sig.
Pa vagen tillbaka tog vi Wall Street upp och tittade pa affarsman i slips pa lunch och konstaterade att vi bokstavligt talat inte skulle vilja vara i deras klader en varm dag som denna. Utanfor New York borsen stannade vi och tog ett foto.

Sen var det lunchdags aven for oss som har semester sa vi satte oss ner for att vila vara ommande fotter pa en alldeles for dyr deli och fyllde pa energiforradet for att orka med den absolut sista shoppingen pa min lista.

Nar vi val kom hem till 11e gatan var jag sa varm och svettig att det rann om mig och fotterna var svullna som tva badbollar. Var door man kastade ett oga pa mina shoppingpasar som maste ha varit det tjugonde i ordningen under de har tva veckorna. Han maste undra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar om ni har kommit hem ännu... Låter som ni har haft det kanon!!!