söndag, juli 08, 2007

Hetta

Idag ar det 33 grader varmt i New York.
Man orkar knappt rora sig och jag inser att vi har haft tur med de behagliga temperaturerna som varit fram tills nu. Hade det varit sa har varmt hela tiden undrar jag om vi orkat gora allt som vi gjort. Formiddagen spenderade jag och Johannes pa en grasmatta vid Hudson River och pa eftermiddagen satt vi helt utslagna pa ett cafe och surplade i oss kall lemonad.Ungefar det vi orkat ta oss for idag.

I morgon aker Maria och Toffe hem. Det har gatt valdigt fort samtidigt som det kanns som att jag och Johannes inte gjort annat an hangt runt i New York. De dagar vi har kvar kanns precis lagom for att hinna avrunda den har resan utan att behova stressa.

Pengar gar verkligen att gora av med har. Kanns som om man har koll, men plotsligt inser man att man brant en hel dagskassa pa en kvall. Naval, ar man i New york sa ar man och da far det kosta. I gar kvall tog jag och Johannes oss en tur pa stan. Forst satt vi pa en bar i ett kvarter som maste vara nagot slags gaytillhall och roade oss med att kolla pa alla markliga manniskor som gick forbi. Sedan gick vi till var kvartersbar och drack nagra glas vin innan vi stupade i sang ungefar samtidigt som New Yorkborna gav sig ut for partaj i natten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära små!

Nästan så att man längtar efter 33 grader varmt för här är det kallt och regnigt. Jag är så glad för er skull att ni inte tillbringar er semster här hemma.

Saknar er!
Kram
Mamma