måndag, juli 02, 2007

Shopping och ont i fotterna

I dag har vi gatt langt. Vi tog Broadway upp till Union Square och gick sedan Park Avenue fram och vek sedan av till 5th avenue tills vi kom till Central Park. Pa vagen blev det lite shopping pa Abercrombie&Fitch och ett besok pa den valkanda Apple butiken.

Trotta i fotterna slog vi oss ner pa en grasplatt i Central Park och delade pa en Pretzle. Kandes valdig Amerikanskt. For dagen hade jag klatt mig valdigt Amerikanst i korta shorts och traningsskor. Jag sag till och med mer typiskt Amerikansk ut an New Yorkarna sjalva som for ovrigt inte alls klar sig som den typiska Amerikanen.

Pa vagen hem fran Central Park tog vi Broadway soder ut och passerade teater distriktet och Times Square. Jag kande mig helt snurrig av alla neonskyltar och blinkade reklam. Lunchen intogs pa KFC eftersom Johannes hade ett krav pa att ata dar nagon gang under semestern och jag var valdigt kissnadig. Vi kommer inte gora om det kan jag saga. Med friterad i kyckling i magen fick Johannes for sig att han skulle kopa ett par lopardojor. Sagt och gjort. Nu ser han ocksa ut som Amerikan.

Nu ar det dags for en latte nere pa hornet av var gata.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vas ska man säga, man vill ju bara vara där!!!!!!! GUd vad jag vill åka till New York NU! Längtar såååååå tills jag o R ska åka dit i Maj...nästa år! Känns som en evighet när jag läser hur ni har det. Trots min avundsjuka så är det jättekul att höra hur ni har det och vad ni gör. Ha så kul nu när Toffe o Maria kommer! Puss på er!