fredag, juli 06, 2007

Choklad och Meat Packing

Tiden gar fort nar man har roligt.
Formiddagen i gar spenderades i omradet kring Union Square. Maria hade annu inte varit pa Forever 21 och Sephora sa jag foljde med henne dit. Efter ett par timmar kande jag att jag behovde en pause fran alla butiker. Trodde val aldrig att jag skulle kanna mig trott pa shopping, men en stund i gar onskade jag att jag aldrig skulle behova satta min fot i en kladbutik igen.

Till lunch motte vi uppe J och T pa en deli som vi varit pa tidigare.
M var pa jakt efter en klanning sa hon och T begav sig ut pa vandring igen medan jag ocj J sjonk ner pa ett cafe och utsatte vara kroppar for en sockerchock.
Efter att ha snaskat i oss en crepe med smalta marshmallows, chokladsas och gummbijornar blev det sangen och eftermiddagslur for min del.

Pa kvallen borjade det regna sa vi tog en taxi till Meta Packing och Pastis.
Det var en bistro med validgt god mat, trevlig stamning och mycket hog ljudvolym. Alltsa inget stalle man ska ga till for att konversera. Hade hort att det fanns mojligheter att fa se en kandis har, men sa blev inte fallet den har kvallen i allafall.

Nar vi var matta och belatna gick vi till en hotellbar med "Roof top". Kommer inte i hag vad Hotellet hette, men det var ett riktigt skont stalle som spelade gamla godingar fran 60- och 70talet. Bland annat drog dom i gang en av de varsta svenska latar jag vet, " hooked on a feeling", men just i gar kandes det valbekant och trevligt med lite Skifs till drinken.

Trotta efter drinkar och en lang dag medb manga intryck gick vi sedan en promenad hem for att gora oss redo for annu en dag av upptackande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fisen, I like what i hear!!!!!

Shit vad kul det skulle vara att åka dit ett tjejgäng någon gång. Shoppa, shoppa och shoppa!!! Även om du är trött på det nu så hinner du nog få upp shopping ångan igen :-)

Det är roligt att följa era dagar. Om jag skulle blogga om dagarna i Stockholm just nu så skulle ni stänga ner bloggen på en gång. Nu ska det bli regn o kallare i svedala och ännu en jobb vecka innan semestern väntar...

Saknar dig!

puss