måndag, maj 08, 2006

En gammal vän

Träffade en gammal vän idag. En vän som var väldigt nära för många år sedan. En manlig vän, men bara en vän. Han är en av de få riktiga vännerna av de motsatta könet som jag haft. När vi umgicks var vi ganska unga. Jag tyckte alltid att han hade de lätt i livet. Han bodde i stan, såg bra ut, hade en känd mamma som skämde bort honom och lät honom leva ut sina drömmar och hon betalade för det. Trots att vi var vänner hade jag alltid en känsla av att han tyckte att han var lite bättre än jag. Lite hippare, lite coolare, och lite mer lyckad. Jag vet inte om detta bara var min känsla eller om det verkligen var så. Hursomhelst så träffade jag honom idag av en slump. Vi har inte pratat på flera år. De visade sig att han fortfarande jobbar med samma saker som då (ett jobb som hans mamma fixat förstås), bodde på samma ställe och såg likadan ut. Men det var inte så märkvärdigt längre. Han kändes inte lika lyckad och det kändes inte som om drömmarna hade tagit honom någonstans under alla dessa år. Han såg inte ens speciellt bra ut. Sen gick han och jag hade känslan av att jag den här gången hade jag "vunnit". Han var inte längre coola killen. Däremot hade jag velat prata mer med honom och se vad som händer under ytan. Han stod mig ju ändå väldigt nära en gång i tiden. Vi får väl se om vi springer på varandra igen någongång.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja honom minns jag. Ringde lite småpackad på nätterna och snackade med mig. Där ser man. Känner igen det där. Dom coola killarna stannar i växten medan "töntarna" växer till sig.

Anonym sa...

Jag vet vem det är...
Håller med moster, tuffingarna blir det aldrig något av.
Saknar dig massor.
Kram