måndag, januari 30, 2006

Hemma

Min hårddisk har kraschat på jobbet så jag har lite svårt att jobba. Tänkte passa på att skriva några rader. Jag längtar hem. Jag vill bara vara hemma och helst inte gå ut. Känner mig trygg hemma. Hemma kan jag vara mig själv och precis som jag vill. Jag behöver inte låtsas eller anstränga mig för att vara glad. Jag kan slappna av och vara precis som jag är. Ingen kan nå mig hemma om jag inte vill. Jag behöver inte träffa någon och kan strunta i att svara i telefonen om jag känner för det. Jag behöver inte vara duktig eller stark. Det är så skönt. Vill bara ligga i soffan med J och kramas eller kolla på något meningslöst tv-program som skingrar tankarna. Eller lägga mig under täcket och bara blunda i mörkret. Mitt hem är verkligen min borg....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt att bara få vara sig själv hemma!
Jag brukar säga att mitt hem är inte min borg utan min familj är. Där de är vill jag vara och där mår jag bra. Det är väl därför vi flyttar så ofta...

Anonym sa...

Precis mina tankar... Men mitt J är en annan förstås!

Anonym sa...

Det var ju jag som skrev det där och jag är ju inte anonym. Kram

Anonym sa...

Konstigt idag vill den inte... Miafia