måndag, mars 06, 2006

Fint

Jag gjorde något konstruktivt av den deppiga måndagen. Jag fixade så att det blev fint hemma och sen gjorde jag god mat. Både förrätt och varmrätt. Ingen blir gladare av trist mat. Vi börjar få till det här hemma. Saker och ting börjar falla på plats. Hittade två stora målningar i pappas garderob som han gjort. Två porträtt i svart och vitt. Det ena motivet är Frank Zappa och det andra är George Harrison. Pappa gjorde dem när han var 18 år. Jag har aldrig sett dem förut. De ser precis ut som den typiska popkonst som är modern nu. Fast gjort för över 30 är sedan. Jag gillar dem verkligen och att pappa gjort dem gör dem ännu finare. Nu sitter de uppe i vårt vardagsrum.


4 kommentarer:

Pia sa...

Att George harrison saknar näsa gör inget. Tror inte att han var riktigt klar med den.... Observera också att det är mycket finare när inte blixten lyser upp dem...

Anonym sa...

Jag tycker de var superballa!!! Och ännu bättre när din pappa har gjort dem, då känns de ännu mer coola.
Tycker de passar in i ert hem som jag ser det på bilden :)

Anonym sa...

Helcoola...

Anonym sa...

Vad fint det blev. Har inte sett förut att George Harrison inte har någon näsa. Du ha nog rätt i att den inte är helt klar. Jättefina!