onsdag, mars 01, 2006

Krig

Nu är det krig. Eftersom jag inte fick min bonus så passade jag på att kolla vad lagen sa om uppsägningstid. När jag sa upp mig kollade jag mitt avtal och där stod, 1 månad eller enligt lag. Min chef hävdade med bestämdhet att det var 3 månader som gällde enligt lag för det hade vår HR avdelning i London sagt. Jag brydde mig inte om att kolla upp det eftersom jag ville ha min bonus. Någon kunde tydligen inte lagen för enligt LAS gäller nämligen en månad, vilket innebär att jag jobbat 2 månader för mycket - utan bonus. Undrar hur de tänker lösa det här?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är rätt!!! Kriga på. Du har inget att förlora. Tycker du gör rätt i att bråka med dem. Varför skall du vara snäll?

Heja heja!

Anonym sa...

Håller med bråka på älskling!!
Sluta jobba med de där elakingarna och kom hem och drick drinkar med mig i stället.


//J

Anonym sa...

Vi ses inte idag. Det gör mig ledsen. Jag ville så gärna. Men jag mår så skitdåligt. Pratade med din mamma igår. Hon vet. När får jag träffa dig?
Vet inte vad du har för privat e-mail. Har du lust att skicka den till mig?

Pia sa...

Jag hörde det. Jag förstår helt och fullt. Vi ska ses snart - promise! Jag skickar ett mail till dig strax...