tisdag, mars 07, 2006

Tänker

Klockan är mycket. Har försökt somna, men kan inte. Tänker för mycket. Tänker på jobbet, på bröllop, på pappa och på det där jag måste göra. Funderar framåt tllbaka och vrider och vänder. Önskar att jag kunde somna. Jag är trött men samtidigt rastlös. Jag dras automatiskt till bloggen. Mitt andningshål nu för tiden. Det är bra terapi. Jag har ingen "rolig" blogg, det vet jag. Men det är inte syftet. Här lägger jag ifrån mig mina tankar för att lagra dem någon annanstans än i hjärnan. Skulle jag lagra allt jag funderar på i hjärnan skulle utrymmet snart vara fullt. "Du har överskridit lagringsutrymmet i din hjärna, var god radera!" säger den...Vill inte raderar så jag sparar ner dem här istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver inte vara det minsta rolig. Jag tycker om att läsa dina tankar.

Anonym sa...

Kände du att jag också låg där och vred mig...

Pia sa...

Visst är det fustrerande?

Anonym sa...

Blir knäpp till slut man tänker å tänker, sen börjar man tänka på att man inte ska tänka...

Anonym sa...

...och jag vågar aldrig gå upp, för då tror jag att jag kunde ha hunnit somna på den tiden... så jag vågar inte chansa. Fast så ligger man där och fortsätter vrida sig...