onsdag, mars 29, 2006

Min pappa

Jag skulle vilja skriva några rader om hur min pappa var. Mina starkaste minnen av pappa någonsin är från de sista åren vi hade då han kom tillbaka in i mitt liv. De är också de åren jag har valt att placera närmast mitt hjärta. Han var i grunden en melankolisk, rastlös, sökare. Han var omtänksam, vidsynt och empatisk. Han var godhjärtad, omåttlig, envis, humoristisk och hade ett sinne för estetik. I bland var han tjurig och barnslig - ofta obstinat. Han var ganska ensam, men blev under de sista åren mer och mer social och uttåtriktad. Han älskade musik, fotboll och skaldjur. Han trodde på rättvisa och jämlikhet och stod alltid på den svagas sida.

Han var underbar vän och pappa. Men framförallt var han min pappa.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl en bra beskrivning. Jag är så glad att han blev min vän igen också.

Anonym sa...

Jag är jätteglad för er skull att allt blev så bra!
Kram

Anonym sa...

Vad fint du har skrivit!

Anonym sa...

Fint skrivet.