onsdag, mars 15, 2006

Är så trött på...

.... folk. Finns ingen aledning för någon enskilld att ta åt sig för jag vet inte själv vem eller konkret vad jag är trött på. Kanske på mig själv främst och då är det lätt att hitta fel hos andra. Men jag känner bara att jag är så trött på människors gnäll över småsaker i allmänhet. Det finns människor omkring mig som har stora problem. Mycket mycket större än mina. Dessa människor gnäller inte. För mig är det inte att gnälla att vara öppen med att de inte mår bra och har det jobbigt. Men sen finns det många människor som faktiskt gnäller. Människor som glömmer att sätta saker i perspektiv till vad någon annan går i genom eller har gått igenom. Människor som glömmer självklara saker som de är väl medvetna om. Alla har sina problem och de kan vara olika stora beroende på vad man har varit med om och så måste det få vara. Men man får inte glömma att titta över kanten på sitt eget staket och ibland tänka sig för vad man beklagar sig över och framförallt vem man beklagar sig för.

6 kommentarer:

Pia sa...

Jag vill bara poängtera att ingen av er som läser min blogg som jag känner behöver ta åt er av detta. Detta gäller människor som aldrig skulle hitta hit överhuvudtaget...

Anonym sa...

Jag förstår, du är en klok flicka du! Jag känner också en del sådana. Det är då du ska tänka på citatet som jag skrev till dig på mailen. Fast å andra sidan är det kanske inte sådana som du UMGÅS med som du menar. Jag tror att jag vet vad du menar just i det här fallet. Eller det kanske bara är vad jag tror.

Anonym sa...

Du har så rätt så!

Jay sa...

Pia du är länkad från min sida nu! Om du ville veta ;)

Pia sa...

Ok, schysst! Då ska jag länka till din också!

Anonym sa...

Kan bara hålla med!