tisdag, februari 28, 2006

Företagshelvete

Jag är så arg och så ledsen. Av materiella skäl. Där jag jobbar idag har vi ett bonussystem som innebär att man får en ganska stor summa pengar baserat på en massa olika saker man har gjort under ett års tid. Jag har gjort en massa bra saker och jobbat hårt. Jag sa upp mig från jobbet den 9:e December och hade då tre månaders uppsägningstid. Det innebär att jag fortfarande är anställd och därmed har jag också jobbat 2005 ut. Problemet är att utbetalningen av denna bonus är den 25 Mars och mitt slutdatum är den 9:e Mars. Alltså, 16 dagar för tidigt. Jag trodde att detta skulle kunna lösa sig och att förtaget skulle vara schyssta med tanke på att jag jobbat hela året plus 3 ytterligare månader. Men nej, de har bestämt sig för att jävlas. Min chef säger att han försökt allt men att det är folk HÖGT upp i organistationen som betstämmer detta och de har tydligen bestämt sig för att jävlas med mig. Varför i helvete har jag varit lojal och jobbat med tanke på hur jag har mått på det privata planet under de här månaderna? Och vad ska motivera mig att gå till jobbet den veckan som jag har kvar. Jag hade verkligen behövt de där pengarna. Kapitalistsvin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fyy vad snålt!!! Förstår att du är förbannad...

Anonym sa...

Vilka svin!!! Riktigt riktigt dåligt. Får man verkligen göra så?