måndag, februari 06, 2006

Äntligen semester


Nu är det äntligen dax för semester. Avkoppling, lugn och ro. Nu ska jag ta mig tid att tänka, känna, vila och njuta av sol och värme. De ska bli så skönt att bara få vara med mamma och min bror i 10 dagar utan att behöva tänka på några måsten. Har aldrig behövt semester så mycket som nu. Mamma kommer och hämtar mig om en halvtimme. Ska sova hos henne och sedan åker vi tidigt tidigt i morgon bitti. Vi är framme på Curacao vid sextiden på kvällen. Då ska jag ta mig en stor drink. Det har varit så mycket på sista tiden att jag inte hunnit landa riktigt. Har inte känt efter hur det känns på riktigt längst där inne. Det ska jag göra nu. Så jag lämnar min älskade J, snöstorm och vardag för ett litet tag. Kommer sakna dig älskling!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pia
Ha riktigt trevligt och skönt på semestern, det är du värd till 100%. Nu när du lämnar oss, måste jag säga att du har varit en otroligt duktigt och ambitiös kollega, som har varit suverän att jobba med för att du är så trevlig och rolig (sjukt roliga fester vi haft). Särskilt imponerad har jag varit av dig under de senaste tunga månaderna, att du ändå kunnat jobba på så bra och haft humöret uppe och tom kunnat skratta åt mina dåliga skämt (ännu fler dåliga skämt av alla andra kollegor). Ha det så bra i Curacau! /Per

Pia sa...

Tack snälla du. Du anar inte vad det värmer att du skriver som du gör. Kommer sakna thaimatslukten, sparkarna och din otroliga dansbegåvning:-) Enjoy Sidney och ta hand om familjen! Stor kram

Pia sa...

Vill tillägga för mina vänner som vet en del om mina kollegor att Per bara är från Uppsala, alltså inte riktigt från landet....

Pia sa...

och så ganska mycket ironi adderat till den kommentaren som jag nyss skrev förstås....

Anonym sa...

Välkommen hem!
Jag kan bara säga att den senaste veckan har jag genomlidit de värsta dagarna i mitt liv. Det har varit så jobbigt att jag nästan har gått under. Jag har saknat er och det stödet jag har kunnat få ifrån er och allt "tjafs" är större än det du ser på bloggen. Jag hoppas vi hörs snart.
Stor kram!