måndag, februari 20, 2006

Min mamma

Min mamma är så olik mig. Hon är enkel och trygg. Hon är snurrig och glömsk. Hon är tidsoptimist och långsam. Hon är nyfiken och optimistisk. Hon är sällan orolig. Jag är precis tvärtom. Men vi har också några gemansamma drag. Vi har lätt för att stressa upp oss, vi har humor, vi är hyfsat kreativa och vi är känsliga. Olikheterna skiljer oss åt men likheterna för oss samman. Ibland har vi svårt att samarbeta men jag beundrar min mamma och jag älskar henne. Min mamma är vacker.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kära nån!
Ja du har ju rätt, sådan är jag. Tur att du älskar mig som jag är. Och jag älskar dig som du är! Fast vacker...du tog säkert 20 bilder innan den här, som med tveksamhet blev godkänd. Fotogenique är jag inte! Kärleken är blind sägs det ju.

Jag vill passa på att tack dig och din bror för att ni bjöd mig på en härlig semester på Curaçao.

Stor kram från Mamma

Anonym sa...

Du har helt rätt! Din mamma är vacker :).

Pia sa...

Ok, jag håller med. Vacker - men inte fotogenique....

Anonym sa...

Är det därför jag är så vacker också? Jag menar generna är ju samma...

Anonym sa...

Tack Pyret! Självklart har vi samma gener. Jösses vad vackare vi är allihop i vår släkt, eller hur?

Mamma/Moster

Anonym sa...

Jag älskar också din mamma! Hon är den finaste som finns och mitt stora stöd i livet. Hon är så snäll och generös. Alla år som hon bara funnits vid ens sida och aldrig förlorat hoppet om en...
Åh nej nu kommer några tårar!
Kramar till er