onsdag, februari 01, 2006

Ta plats

Jag är så himla rädd att ta för mycket plats. Jag älskar att disskutera i timmar med mina vänner om både allvarliga och roliga saker. Men efter en kväll med mycket prat så får jag nästan alltid ångest och får för mig att jag pratat för mycket om mig själv. Är livrädd att folk ska tycka att jag är egoistisk och självupptagen. Jag är verkligen intresserad av vad andra berättar och relaterar ofta till mig själv och saker jag varit med om. För att förstå bättre. Men jag vill inte att mina vänner ska uppleva mig som att jag försöker framhäva mig själv. Vill inte vara en "men jag då - men jag då!!!". I bland kan jag få lust att ringa upp folk som jag umgåtts med och be om ursäkt för att jag pratade så mycket om mig själv. Har hänt att jag ringt upp bara för att bevisa att jag faktiskt har lyssnat på det som de har sagt. Jag har ju problem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag frågade min arbetskompis om det. Om jag var en sådan. För jag gör som du, relaterar till mig själv och berättar om saker jag har varit med om. Ibland känns det, precis som du säger, att man bara bubblar om sig själv. Vill ju inte vara den där typen som folk blir galen på och som de tycker är ego.

Min arbetskamrat fattade inte vad jag pratade om. Hon hade aldrig tänkt så.

Anonym sa...

Du har inte problem. Just att du känner så bevisar att du är en omtänksam person som inte bara tänker på dig själv!!! Jag älskar dig vännen! Du är väldens bästa lyssnare och har alltid bra åsikter. Du pratar inte alls bara om dig själv, det har jag aldrig upplevt! Kramar!

Pia sa...

Du är väldens bästa själv. Älskar dig också! Massor!