torsdag, februari 02, 2006

roligt

Sitter på jobbet och blir upppiggad av mina kollegors grodor. Tänkte att jag för en gångs skull kunde skriva nåt som är lite roligt. Jag har två manliga kollegor som använder ordspråk ganksa frekvent, men det är väldigt ovanligt att det blir rätt. Kolla på de här sköningarna tex:
1. "Du har ingen karisma!" (Om någon som inte tränar)
2. "Det såg ut som du tappat mjölken" (Om någon som såg uppgiven ut)
3. "nu fick du allt vatten på din kran" (ja det säger sig själv vad han försökte säga..)
4. "Det är för många kockar i den här soppan" (...jag föredrar en eller högst ett par stycken faktiskt)
5. "Det är lite skit bakom pedalerna" (Spakarna var det va?)
6. "Jag vill ju inte slå kunden på benen" (Tror att han tänkte säga fingrarna...men det blev fel)
7. "han kan verkligen skratta sig lycklig på banken" (ganska bra egentligen - men ack så fel)
8. "Vi måste se till så att vi inte bränner våra ljus" (Var det inte det som var meningen att man skulle göra)
9. "..men då är det en helt annan boll"

Ska skriva en bok när jag fått ihop tillräckligt många!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vrålgarv härifrån! Fantastiskt! Är det bönderna som lyckats?

Anonym sa...

Sånt här gillar jag!

Pia sa...

Bönderna har gjort det igen...

Anonym sa...

Är stolt att vara nr1 på listan, men skönt att inte behöva ta åt mig mer än en av grodorna (tror jag..) /Han mittemotmeddomlångabenen

Pia sa...

Kära hanmittemotmeddelångabenen, du vet väl att jag menar de två yngre blonda herrarna på kontoret...